O utemeljitelju
Vojko PLEŠTINA, utemeljitelj je i osnivač tvrtke "Fiscalis" (Full International Service Consalting Agency Split), i aktualni predsjednik Uprave Fiscalis. Autor je međunarodnog multi sektorskog projekta izvrsnosti: SC IFT- INTERSTAS/MEĐUNARODNI DANI TURIZMA, triju specijaliziranih priredbi, za turizam, turistički film, krajobraz / INTERSTAS, ITF'CRO, KEA-KRO.
Prethodnicu današnjeg Fiscalis-a/ Agenciju za marketing u kulturi pod nazivom FIS MARKETING, Vojko Pleština osnovao je davne 1973. godine u sklopu "Dalmacija koncerta". Pod tim imenom agencija je djelovala od 1973. do 1984. godine. Od 1984. godine Pleština registrira agenciju pod imenom FIS CENTAR, i vodi je u okviru tadašnje Turističke zajednice općine Split od 1984. do 1989. godine. Registracijom u Trgovačkom Sudu Split 1989. godine FIS CENTAR se izdvaja iz TSOP Split, te nastavlja svoju djelatnost kao samostalni gospodarski subjekt. U prosincu 2003. godine odlukom Županijskog suda u Splitu dotadašnji FIS CENTAR preimenovan je u FIS CALIS (Full International Service Consalting Agency Split), i nastavlja kontinuitet marketinških, kulturnih, turističkih aktivnosti.
FIS (Full International Service), u svom dugom 50-godišnjem razdoblju pod vodstvom Vojka Pleštine bio inicijator, kreator, promotor i realizator brojnih velikih i vrlo značajnih projekata za kulturu, turizam, održivi razvoj. Spomenimo ukratko samo neke; „Međunarodni festival zabavne glazbe Split“, „Splitsko ljeto“, „Festival dalmatinskih klapa Omiš“, „Sinjska alka“, „Zlatni delfin Poreč“, „Mediteranske igre Split“, „Zimske olimpijske igre u Sarajevu“, „Univerzijada u Zagrebu“. Osnivač je „FIS kluba“, prve kreditno-diskontne kartice na ovim prostorima, te turističke maskote Dalmacije: "Cvrčak" pod imenom "FISCO". Osnivač je prve prevoditeljske tvrtke u Splitu pod nazivom "TEZEKAS", koja je u potpunosti preuzela i realizirala kompletno prevodilaštvo „Mediteranskih igara“ 1979. u Splitu. Osnivač je i realizator turističkog projekta „Dalmacija biser u oku“ kojim se predstavlja turistička ponuda cijele Dalmacije u zemlji i inozemstvu. Utemeljitelj je i provoditelj kulturno-edukativnog ekološkog projekta „Ljepota Jadrana koju treba čuvati“, s plovećom izložbom umjetnina duž Jadrana, na trajektu brodarske tvrtke „Adriatica“ iz Venecije. Učesnici su brojni renomirani umjetnici iz Hrvatske i Italije,u suradnji sa Talijanskim gradovima; Venecije, Firence, Rima, Ancone, Pescare i Barije. U svojoj dugogodišnjoj kulturološkoj marketing karijeri Vojko Pleština, i kao suosnivač društva MARKETNIG pri tadašnjoj Privrednoj komori Dalmacije u Splitu, uz navedeno bio je nositelj i realizator i brojni drugih marketinških projekata, čiji je cilj valorizirati i prezentirati kulturu u funkciji unapređenja i razvoja međunarodnog turizma, pridonoseći time i boljem razumijevanju među ljudima i narodima.
Od brojnih visoko prestižnih domaćih i međunarodnih priznanja, izdvajamo samo jedno posebno međunarodno priznanje - UNIPAX medalju - Međunarodne udruge za mir te ljudska i narodna prava pri UN-u. Nagradu – medalju UNIPAX gospodinu Pleštini osobno je uručio CARLO SAVINI, predsjednik UNIPAX komiteta pri UN-u, u Splitu, 17. travnja 1999, uz obrazloženje: „priznanje gospodinu Vojku Pleštini za dugogodišnje djelovanje aktivnost. poticanje turizma i susretanja ljudi kao izvanredne prilike za razvoj prijateljstva, solidarnosti i mira".
I najveće životno priznanje Vojku Pleštini u njegovoj profesionalnoj karijeri NAGRADA ZA ŽIVOTNO DJELO, uručena mu na „Dani hrvatskog turizma 2024“. Svečanost turizma najvišeg državničkog nivoa, (predsjednik Vlade, predsjednik Sabora, ministri…) hotel Kvarner Opatija, petak 22. 11. 2024. Detaljnije na poveznici.